Prima pagină > Cele mai > Cele mai spectaculoase poduri hobanate din lume!

Cele mai spectaculoase poduri hobanate din lume!

Constructorii Pasajului Basarab au avut de unde să se inspire: vezi cele mai spectaculoase poduri hobanate din lume!

Erasmus Bridge

Erasmus Bridge

Podul pe cabluri de la Basarab este cel mai lat din interiorul unui oraș european. Dimensiunile sale record pălesc, însă, în fața altor pasaje hobanate din Asia, America și Europa, impresionante nu doar ca lungime, lățime ori înălțime, ci mai ales prin arhitectură.
Podul Octavio Frias de Oliveira este pod hobanat din Sao Paulo, Brazilia, peste râul Pinheiros, deschis în mai 2008. Podul are 138 de metri înălțime și uimitește prin structura neobișnuită, de X.

La sfârşitul lunii decembrie, pe el sunt puse mii de lumini, creând impresia unui pom de Crăciun imens. Podul este, de asemenea, luminat la ocazii speciale în timpul anului şi este adesea folosit pentru filmarea de reclame la mașini.

Podul brazilian uimește prin forma inedită, de X

A costat 60 de milioane de euro şi poartă numee faimosului scriitor irlandez Samuel Beckett.
Podul a fost deschis oficial pentru pietoni la 10 decembrie 2009, de către primarul Emer Costello. Accesul mașinilor s-a făcut începând cu a ziua următoare, de la ora 7.

Podul din Dublin a fost inaugurat în urmă cu un an şi jumătate

Podul Jintang este parte din autostrada care face legătura între provincia Zhejiang din China și arhipelagul Zhoushan.

Podul trans-oceanic are o lungime de peste 26 de kilometri, fiind al treilea pod ca lungime din China, după Hangzhou Bay Bridge şi Bridge Donghai. A fost deschis la 25 decembrie 2009.

Jintang este unul dintre cele mai lungi poduri peste apă din lume

Viaductul Millau se întinde pe valea râului Tarn lângă Millau, în sudul Franţei. Proiectat de inginerul francez Michel Virlogeux şi de arhitectul britanic Norman Foster, este cel mai înalt pod din lume. Costul construcţiei a fost de aproximativ 400 milioane de euro. Acesta a fost inaugurat oficial pe 14 decembrie 2004 şi deschis traficului două zile mai târziu. Podul a primit Premiul 2006 IABSE pentru Structură Remarcabilă.

Viaductul Millau constă dintr-o pistă de oţel susţinută de şapte piloni de beton. Pista are o greutate de 36.000 de tone şi are 2.460 m lungime.

Pilonul central al podului este mai mare mai mare decât faimosul Turn Eiffel.

Podul Erasmus traversează râul Nieuwe Maas, care leagă jumătăţile de nord şi de sud ale oraşului Rotterdam din Olanda.
Erasmusbrug a fost proiectat de Ben van Berkel, construcția fiind terminată în 1996. Podul are 802 metri lungime şi un pilon asimetric de 139 metri înălţime. Podul a fost deschis oficial de regina Beatrix pe 6 septembrie 1996 și a costat 165 milioane guldeni olandezi (aproximativ 75 de milioane de euro). La scurt timp după ce a fost deschis traficului, s-a descoperit că podul se leagănă în condiţii de vânt puternic. Pentru a reduce efectul s-au instalat amortizoare anti-șoc mai puternice.

Din cauza formei, Podul Erasmus și-a câștigat porecla de Lebăda.

http://www.adevarul.ro

Anunțuri
Categorii:Cele mai
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: